konstiga thailändare..

Idag har jag gjort något som ni förmodligen aldrig har gjort och kommer förmodligen aldrig att göra. Jag har ätit thailänsk tårta! Det var mig heftigt och det var verkligen VERKLIGEN inget man kan jämföra med en vanlig hederlig svensk tårta. Där satt jag med skeden i högsta hugg, hungrig som en jävla apa och förväntade mig en fet jordgubbstårta med massor av grädde. Men icke sa nicke det var det inte utan konstigt vare minsann. Ris packat och format som en tårta i botten, sedan någon gul kräm som tydligen var månggroddsbönor av något slag som var kokade och mixade med socker som sedan såg ut som vaniljsås, och sen överst på tårtan var det något gele aktigt som visade sig vara kokosmjölk med lingon. Jahopp tänkte jag och högg in. Bleeeeeee! Väldigt konstig smak. Hur fasen kan man tänka sig att göra en tårta av ris och bönor haha herregud. Det var mig en upplevelse iallafall :)



Kommentarer
Postat av: michaela

låter som en nyttig tårta. kanske man ska börja bjuda på thaitårta när man fyller år

2008-10-24 @ 08:24:59
Postat av: Angelica

Blääk

2008-10-27 @ 22:18:13
URL: http://angelelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0