Mysig söndag

Då börjar helgen glida mot sitt slut. Igår var vi inne i stan och vandrade med ponk. Mysigt vare men inget fick vi med oss hem eftersom allt i den här stan är på tok för dyrt för min plånbok vill jag lova. Jag förstår mig inte på Italien, alla åker i vrålåk alla har värsting märkes kläder. Tjänar man mer här på något sett. Alltså alla har verkligen fetaste bilarna seriöst. idag såg vi en ferrari och en lamborghini och det var mig inte första gången jag såg det plus att alla kör runt i feta jävla mini cooper som jag är så kär i. Jag SKA HA en mini cooper innan jag dör så är det bara!
Nog om det. Vi var inne i stan igår iallafall, gick runt halva riccione för att hitta någonstans att äta och det hittade vi såklart men gott var det ju dock inte och dyrt var det med. Inget är billigt i den här stan inte.
På kvällen var det dags att åka in till Rimini till Viktor och Mia. Vi köpte med oss lite dricka och sen tog vi bussen för att möta upp alla. Vi vandrade ner till Gamla stan i Rimini, det var ju inte mycket att hänga i julgran där inte. Vi hittade en restaurang efter 1 timmas vandring. Beställde in en lasagne som dom tydligen har som förrätt i det här landet. Den kostade 9 euro och sedan kostade en dricka typ 3 euro och sen köpte vi en drink på det med så då var man uppe i 18 euro hehe billigt och bra hurra. Jag har kommit fram till att det är absolut inte svårt att göra av med pengar i den här stan inte :) hehe

På förmiddagen idag tog vi det bara lungt. Satt i solen en stund, skönt var det! Sen tog jag mig ett bad med badrumsfönstret öppet så att solen lös in rakt på mig när jag låg där i badkaret ohlala det var härligt. Sen gjorde vi iordning oss och blev trötta på att sitta inne när det var så fint väder ute. Så vi vandrade ner till stranden och gick en lång strandpromenad och tog massor med fina bilder. Hittade några fina snäckor med som vi tog med hem. Ponken ringde när vi var nere på stranden och frågade om vi ville föja med och fika med han och viktor. varför inte tänkte vi och gick och mötte dom på stan. Emelie och jag hade checkat in ett fint café som som vi besökte. Super mysigt var det och inte alls dyrt. 2 euro för en latte är helt okej och den var supergod med. Så dit blir det nog återbesök skulle jag kunna tro. Efter fikan åkte viktor och mia hem och ponken följde med oss hem för att kolla på skräckis. Vi kollade på the strangers som var bauta läskig så inatt kommer vi nog inte kunna sova hehe.
Jag saknar mamma :) hihi

Det var allt för mig
/Tuss




Snygging Emelie


Den låånga stranden



fika :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mamma saknar dej med...pussisar och kramisar..

2008-11-17 @ 13:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0