From sweden to Italy

Ojoj vilken lååång dag det var igår, men fram kom vi till slut Så nu är vi här i Italien. Världens bästa mamma och jag tog tog bilen till Arlanda och på vägen dit stannade vi för att äta frukost. Det var jag som körde hela långa vägen till arlanda :) kuuul. 
Mamma följde med mig in för att se så jag hittade och sedan tog vi en mysig avskeds fika. Jag fällde en tår när jag skulle säga hejdå, buhu jobbigt att säga farväl till väldens bästa mamma! saknar henne redan. sötast i världen är hon sådeså. Efter jag sagt farväl checkade jag in och sedan var det bara att gå på planet. Sur jag blev. En gubbe tog min jävla plats så jag fick sitta mellan en tysk kostym man och en engelsman haha. Mellan landa gjorde jag i Munchen och där dröjde det inte länge innan nästa plan skulle lyfta till Bologna. Planet vi skulle åka med såg ut som om det var från andra världskriget. Den hade propeller haha knäppt, jag har aldrig åkt med ett flygplan som har propeller haha. Trodde nästan det skulle krasha men det gjorde det icke som tur var. Framme i Bologna gick jag in för att hämta ut min bagage. Tusen miljoner väskor kom och folk gick, tillslut var det bara jag kvar utan väska. Åh dom hade glömt min väska på Arlanda men jag fick en nessisär av en italiensk tant med tandborste oså i. Tur det. Men det var ju mina kläder jag ville ha! hade varit skönt med en lång dusch med sitt egna schampoo och nya kläder, men så blev det inte. Iallafall så mötte jag upp resten av packet på flygplatsen i Bologna där dom hade suttit och väntat på mig i 3 timmar så dom var lagom trötta hehe. Tåget till Rimini tog för lång tid och det var för jobbigt och tråkigt. Men en rolig engelsman var det på tåget som pratade på som aldrig förr. Framme i Rimini blev vi upphämtade av patrizia och patrizia, dösnälla var dom. Dom körde oss till våra hotell och följde med oss in och pratade lite. Viktor och Mia fick bo tillsammans på ett hotell i Rimini och vi andra Bor här i Riccione. Sjukt många hotell det finns överallt. Det fanns tydligen 2500 hotell i Rimini och Riccione. Herregud. Vårat hotell rum är mysigt med en stor dubbelsäng, tv kylskåp och badrum med badkar höhö. Sköööööööönt!
Det enda som fattas är balkong tycker jag men man kan ju inte begära allt :) hehe. Imorse hade vi bestämt klockan halv 9 med dom i köket så vi vandrade ner och åt frukost sedan fick vi prata med kockarna osv. Vilken tur att dom är så himlans bra på engelska hurra. Eller inte, ingen förstår engelska. Så jävla ego dom är, dom dubbar alla sina jävla program till italienska haha. vilka puckon. Kökschefen eller ja han vi fick prata med var super trevlig men dock inte så bra på engelska men vi förstod det mesta iallafall. Så imorgon börjar vi jobba klockan 9 så får vi se hur länge vi ska jobba.

Jahopp lediga var vi idag så vi kände för att utfoska staden lite. Vi vandrade först till närmsta apotek för att köpte jävligt mycket hostmedicin till mig. Efter det blev det strandpromenaden bort för att leta efter ponkens hotell men vi hittade aldrig eftersom det finns typ 854567898765 hotell om inte fler! haha. Vi hittade stan här i Riccione iallafall. dömysigt med gå gator och massor affärer. Vid halv 12 var vi tillbaka på hotellet för att äta lunch och sedan gick vi upp på rummet och kollade på Kung fu panda. Vi hann se 5 minuter innan vi somnade :) haha. Vid 2 ringde dom nere från receptionen och sa att min väska hade kommit. Hurra vad lycklig jag var! Jag sprang ner och hämtade den, så fin var den. Jag hade faktist saknat den hehe. När vi var trötta på att sova gick vi hem till ponk för att de hur han bodde. Värsting ponk då som bodde värsta lyxen. Han hade en egen lägenhet en bit ifrån hotellet med kök vardagsrum sovrum och toalett plus 2 balkonger. Skitsnyggt och mysigt var det. Så där lär vi hänga mycket haha :) Efter en stund gick vi ner mot stan för att hitta någonstans att käka. Vi åt spaghetti bolognese mums. Men dyrt det är. Mitt emot resturangen låg en caffe bar som vi gick in i för att beställa något gott. Ponken och Emelie tog en varsin Margharita och jag tog en latte. Världens dyraste latte för 60spänn herregud, nästan så att man blir pank. Ponken och emelies drink var så äckliga så att dom nästan dog. Det var tequila i och salt runt glaset ush. 100kr kasta dom i sjön på den. No more caffe bar säger jag bara haha.

Men nu sitter vi på hotell rummet och är trötta och ska snart sova! Jag sa försöka uppdatera mig varje dag om min resa här nere i Italien :)
enjoy


Kommentarer
Postat av: michaela

jag är jätte avis. låter sjukt mysigt

2008-11-11 @ 11:30:30
Postat av: Jeanette

Du är värdens bästa Tuws.och sötis också tycker mamsen...

2008-11-11 @ 12:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0