Händelserik kväll må jag säga!

Jahopp då var det söndag igen. Inte långt kvar nu tills jag kommer hem hurra. Jag saknar NORRKÖPING massvis!

Igår var det dags för utgång. Vi bestämde oss för att ta bussen in till Rimini och bussarna dom har här visste inte vi att man kunde köpa bussbiljetter på för busschaffuören sitter innaför en stor glasruta. Så vi gick bara på bussen som alla andra gör och bara sätter sig, så vi gjorde förståss likadant. Dumt av oss för just den bussen skulle jävla skit kontrollanter komma på självklart. Emelie och jag började gräva efter gamla bussbiljetter och förklara att vi inte visste vart man skulle köpa bussbiljetter. Men han kunde inte engelska så vi fick kliva av bussen med en annan kontrollant. Han skulle stå och förklara att det visst går att köpa biljett framme hos chaffuören osv, vi försökte som aldrig förr och sa att vi var från sverige och att vi inte visste hur man gjorde men vi var villiga att betala och vi drog alla de klassiska lögnerna för att undvika böter. Men iallafall han gav sig inte och sa att vi skulle få böter iallafall som var på 40 euro var. Inga pengar hade vi på oss och jag hade inte ens mitt legitimation med mig men han var så illa tvungen att ha något slags kort och det enda jag sa att jag hade på mig var vero moda kortet HAHA så det fick han. Stod ju mitt namn på baksidan men inget personnummer eller någonting så hur ska han veta att det är jag. Han frågade även om personnummer men inte dom sista fyra siffrorna. Liksom jag kan väl likagärna uppge falska uppgifter. Hur många heter inte Therese Carlsson och är född 20 september. Åh det är det enda han har om mig plus att han skrev TheresA med a på slutet. Jag tänker inte betala den där summan alrig i hela mitt liv. Visserligen var det ju jag och emelie som gjorde fel men hur fan ska vi veta att man kan köpa bussbiljett framme hos busschaffören egentligen. Åh! När han skrivit lappen och gett oss dom så åkte han iväg och där stod vi mitt i ödemarken låååångt ifrån den hållplats vi skulle till och nästa buss gick inte förns en timma efter. Så det var bara att börja gå i högklackat och strumpbyxor kallt som fan och irriterade som fan. Jag lovar att det var säkert en mil vi vandrade och jag kan lova att jag har blåsor på mina tår idag! Det som störde mig mest var att dom bara lämnade oss där, 2 unga flickor mitt ute i ingenstans med massor av snuskiga italienare. ush bajs på dom

En timma senare kom vi fram till Viktor och Mias hotell där dom höll på att skratta ihjäl sig när dom fick höra vad vi varit med om. Vi började vandringen mot en krog som vi hade blivit tipsade om. Vi hittade den och in gick vi och beställde första bästa. En Corona fick det bli för mig. Vi skulle egentligen gått vidare ner till en annan nattklubb men kvar blev vi eftersom bartendern insisterade att vi skulle vara kvar och gratis drinkarna bara slängdes hit och dit. För goda var dom och för gratis! Den baren kan inte ha tjänat så mycket på oss inte. Jag tror jag fick 3 eller 4 gratisdrinkar plus min öl bjöd han på. Vi fick även lakrits shots for free! Alltså sjukt snygg bartender, hur duktig som helst på drinkar och för trevlig. Sånnt gillar vi! Fulla och glada som vi var hamnade vi på donken som var för gott. Sen blev det taxi hem som kostade sisodär 33 euro åh fattig man blir. Jag går under!

Nu har jag bestämt mig. Inga pengar mer ska spenderas i den här stan iallafall. jag förstår inte vart pengarna tar vägen jag är urfattig :)


Det var allt för mig! hejhopp


Gratis lakrits shot tackar man inte nej till :)

haha


hejhopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0